Tüüp: Tavaline aare Maakond / linn: Pärnumaa Raskusaste: peidukoht 1.5, maastik 1.5 Suurus: mikro Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
Antud seeria on loodud meenutamaks kunagist kitsarööpmelist Riisselja -Ikla raudteed, mis töötas aastatel 1923 kuni 1975. Tee avati liikluseks lõigul Riisselja-Orajõe 24.01.1923. Korraline reisiliiklus hakkas toimuma esialgu ainult kolm korda nädalas, puidurongid käisid iga päev. Raudtee pikendati Orajõelt Iklani 1925.a., aga Läti poolt asuva Ainaži jaamaga jäi ühendus loomata . Ikla ning Lätis asuva Ainaži jaama ühendasid sakslased Teises maailmasõjas. Liin suleti 30.09.1975, olles seega viimane üldkasutatav kitsarööpmeline raudtee Eestis.
Ikla raudteejaam oli raudteejaam kitsarööpmelise Riisselja–Orajõe raudtee 48,8 kilomeetril. Jaama asukoht jääb tänapäeval Pärnumaa Häädemeeste valla Ikla külla. Jaam avati aastal 1925. Algselt oli tegemist raudtee lõppjaamaga. Teise maailmasõja ajal pikendasid Saksa väed raudteed Heinastesse, ühendades selle Ainaži–Valmiera–Smiltene raudteega. Algne jaamahoone hävis teise maailmasõja ajal. Iklale eelnes Riisselja poolt Orajõe raudteejaam ja järgnes Heinaste raudteejaam.
Uus jaamahoone on antud kohast vähem, kui kilomeetri kaugusel antud sirgel suunaga Läti piiri poole, tänapäeval eravalduses ja kasutuses elamuna, omanik ei soovi tähelepanu ega külastusi hoone territooriumil! Austagem siis palun eraomandit ja omaniku soove ning ei külasta antud kohta. Sellel põhjusel asub ka aare antud koordinaatidel raudteetammi serval.
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid:
Geocaching.com kood: GC98JRA
Logiteadete statistika:
93 (97,9%)
2
1
2
1
0
0
Kokku: 99
Nüüd tulin Riiast ja võtsin õigel ajal hoo maha. Leitud, aare veidi niiske.
Polnudki varem sellest raudteest kuulnud! Võtan terve seeria mõni teine kord täielikult ette! :)
Esimene aardeleid Eesti - Läti - Leedu - Poola tripil. No ikka tuleb Eestis alguspunkt maha panna, kuidas siis muidu :)
Aitäh!
Alustasime vist veidi hullumeelset plaani, mis alguses oli palju priskem, aga teekonnal sihtpunkti sai päris palju kärpida. Muidugi tuli sellel tripil ka mõni väiksem uus idee, mida üritasime ka täita. See oli ikka väga napikas leid, tänase päeva numbri sisse. Tänud peitjale aarde eest.
Otsustasime teha 24tunnise Läti - Leedu tuuri. Kärpisime, lisasime aardeid. Tehtud saime. Tagasitulles lõpetasime selle topsikuga. Tänud peitjale.
Iklas pöörasin otsa ringi ja asusin tagasiteele. Siin saingi alustada RB seeriaga. Tänan.
Kiire leid mööduvate rekkade vuhinas. Siit edasi Ikla poole ja RR-d pidi ülespoole tagasi. Tänud!
Logitud teel kolmepäevasele rännakule camino Latvial/Läti jaakobiteel. Kuna taimestik veel talvine, tuli leid nullist veidi eemalt kiiresti.
Lätist tagasi tulles tegime väikese peatuse.Georada viis kenasti kohale.Aitüma
Esimese hooga tundus postkast maru ahvatlev, aga kuna tal aarde tunnuseid ei leidnud, siis otsisin edasi ja leidsin lõpuks ka õige asja üles. Aitäh peitjale.
Viimane peatus enneb piiriületust. Tegime ka jälgi kasteheina sisse aga seekord jäi leidmata
Sain oma viimase aardeleiu kirja sellesse päeva. Mõnus! Esialgu poleerisime valet kohta. Õige asi tuli võsast välja. Korjasime siit ka natuke pajuoksi.
Kiire peatus teel Lätti. Raudteed ei näinud. Eks tuleb teised RB-d ka üles otsida. Ehk leiab raudtee ka üles.
Tahtsin läheneda Ikla poolt, aga kuna teeotsalt paistis halvasti läbitav tee, siis ei hakkanud sisse keerama. Sõitsin mööda suurt teed kohale ja esmalt ikka sai vaadatud postkast üle. Kui seal mitte leitud, siis vaatasin juba georada ja see viib ikka sihile.
Siin viis korralik georada minu nullist edasi. Otse aardeni :)
Aarde peidupaik tundus kummaline, aga kirjeldus selgitab põhjuse ning seeria pointi silmas pidades eriti kaugele nihutada nagu ka ei kannata. Maastik pigem 2.0, ütleks.
Ikla rändrahn jäi saamata, küll aga saime politseile mängu tutvustada. Seevastu selle aarde leidsime kiirelt, sest georada ees :) tänud
Alustasime oma RB seeriat siit aarde juurest. Kahjuks jaamahoonet ennast vaatama ei pääse. Täname siis aarde ja selle seeria eest!
Esimene peatus sellel lõigul tehtud. Kahju, et jaamahoonet vaatama ei või minna.
See seeria sai siis lõpetatud esimese punktiga. Tore reis oli. Aitäh peitjale vaeva eest!
Mehine georada juhatas nostalgilise topsini. Peale paaripäevast geotuuri Lätis oli hea taas kodumaale naasta. Aitäh!
Teine etapp rohelisel raudteel. Seekord Massiaru -Ikla. Tegelikult pikendasin trassi küll Ainažini.???? Noh, ütleme siis , et põhjuseks muul ja pääs merele . Kes muud arvab, see ise on.???? Aare korras, isegi paduvihmas ei vingu, et kaugel oleks. Tegelikult ju ei ole ja peitja paneb sinna, kuhu tahab ja kuidas tahab. Aitäh, peitjale!
Teel Poola esimene peatus, et ka Eestis üks aare kirja saada. Laur leidis ja logis. Tüdrukud olid lihtsalt ilusad.
Aitäh!
Kiire peatus veel Eesti pinnal enne väikest reisi. Informatiivne aarde kirjeldus. Tops on liiga sügaval võsas :D Selline võiks ju paari sammu kaugusel olla. Aga tänud ikkagi ajaloo tunni eest :)
Kui teeotsa jõudsime, saabus parajasti jalgrattaga lähedal elav maaomanik, kes meid pika pilguga vaatama jäi, et kuhu me siis nüüd õige minna kavataseme. Püüdsime siis selgitada, mida me seal teeme ja et me kuhugi kellegi maa peale ei lähe ja mingit pättust ei tee ning palusime kergemat karistust - saime loa otsima minna ja kiirelt leidsime ka. Tänud peitjale!
Siin sai tehtud viimane peatus kodumaa pinnal enne väljamaale minekut. Otsustasime, et teeme väikese tiiru lõunamaal, mine tea, varsti äkki enam taas ei saa kui koroonaviiruse juhtumite numbrid liiga suureks kerivad.
Selle aarde puhul tõesti pole vaja nina GPS-s/telefonis käia, rada viib ise kohale. Täname ajalugu tutvustamast ja aarde eest!
Welcome to Estonia! Paldies, saldejamps, vissu labi, darba laiks jms. Reisil on hea olla, aga tagasi jõuda on veel parem. Saab selle essinduse nüüd unustada. Berze jõgi õnnelikult ületatud. Eestil medals olemas, Lätil poles :-)
Eestis õnneks ei pidanud kaua otsima, otse mööda georada aardeni. Aitäh!
Mis nii viga otsida kui läbi võsa geomaantee täpselt õigesse kohta viib. Pärast ei viitsinud enam maantee peale tagurdada ja sõitsin kogu selle 1,7km endist raudteetammi Iklasse välja.
Meie jaoks raja neljas peatus ja selleks korraks viimane. Aitäh!
Poole pealt alustades jäi see meie tänaseks viimaseks RB aardeks. Iga topsi juures sai kaks korda käidud, sest esimese korraga ununes vihje otsimine ära, kuid õnneks autosse istudes tuli see iga kord siiski meelde :D
Tänan peitmast.
Nii nagu postkast teatas, võpsik, nii täpselt oli ka. Aitäh aarde eest.
Saime metsast välja, kahjuks siin tsivilisatsioonis oli kole palju prügi. Aitäh ajalootunni eest!
Enne seda aaret soovisime Ikla piiripunkti bistroosse sööma minna. Ma oma lolluses ees ja nii jõudsimegi vana maanteeäärsesse piiripunkti. Seal sööklat eest ei leidnud. Küll olid aga lätlased, kes oma riigi lippu Eesti poolel mastis lehvitasid ja pilti tegid. Küllap mingi koroonaväljakutsevärk.
Pärast õiges bistroos söömist jõudsime ka esimese RB1 manu. Hea vanakooli võsakas, ainult et uues kuues. Täitsa tore isetehtud NKT oli. Võsas avastasime eest Anne-Mari ja Kuldereti, kellega ülejäänud aarded mööda tammi kohtudes mööduski. Tervitused neilegi ja tänud Toomasele RB-seeria jätkamise eest! Ove võiks ka oma algatatud RB-seeriasse aardeid peita, ja vast mitte ainult väiksele maastik 5.0 fänniringkonnale :-)
Kui olime romantilise rannateega viimase piirini jõudnud, siis tegime piiri peal väikese lõuna. Söögiga üle piiri ei läinud ning peagi leidsime endid järgmiselt huvitavalt rajalt. Ja teekond algas taas!
Ikla kantiinis kõhud täis söödud, asusime tagasiteele mööda RB teed. Jõudsime järgi ka Anne-Marile ja Kulderetile, kes enne meid põõsas asjatasid. Lasime neil viisakalt toimingud ära teha, ei hakanud trügima.
Alustasime RB-seeriaga. Aare leitud pidasime suure magistraali ääres kohvipausi. Mitte ühtki masinat kummaski suunas. Ainult linnulaul ja päike. Aitäh!
Piletid lunastatud, astusime perroonile, kuhu saabus just suitsu pahviv vedur vedades enda järel seikluse vaguneid. Astusime sisse ja alustasime reisi.
Kena rada on jõutud juba ette teha, puudu on vaid raudteerööpad. Läti paistab aga hetke olukorda hinnates jääb ta mitmete miilide kaugusele. Aitäh!
Mõtlesin, et kas sõidan Iklast sirgjooneliselt koju või siiski üritan leida veel RB aardeid. Kuna aega ja valgust veel oli, siis alustasin RB1 ja sain tänase päeva teiste otsimistega ikkagi kiire leiu kirja.
Issand,seal lähedal maaameti kaardi järgi ongi Võpsiku talu:D Jätke postkast rahule, olge targem kui mina ja khm, köhh-köhu, nkt:D Tunnen Lätimaa lõhna..ohh kuis tahaks üle piiri! Aitäh peitjale!
Aarde kirjeldust lugedes sain üllatuse osaliseks. Olen kogu aeg arvanud, et Ikla ja Heinaste raudteejaamad on olnud koguaeg ühenduses. Nüüd selgus, et see ühendus ehitati alles sõjaajal. Nojah siis polnud ju eri riike seal enam. Edasi suundusime Romantilisele Rannateele. Kitsarööpmelise raudteejaamad jäävad edaspidiseks. Tänud peitjale.
Teeotsas peatudes tekkis väike segadus, et kuhu siin aaret peita? Siis nägime võssa suunduvat georada ja õige kiirelt oli topsik leitud. Aitäh!
Ilm oli ilus, nii et tuli end tuulutama tuua. Piiripunkt paistis kuid ei hakanud proovima, kas üle pääseb. Peitjale tänud!
Polegi ammu piirile nii lähedal käinud. Peatus ja aare olid õnneks õigel pool piiri. Aitäh!
Mõtlesin, et jätan telefoni autosse laadima ja käin ruttu mööda georada ära. Siiski ei läinud pimesi nii kaugele kui vaja ja pidin autosse telefoni järgi minema. Tuttava stiiliga konteiner. Aitäh!
Kuna olin juba Iklas, siis jalutasin ka selle aardeni, osutus kergesti leitavaks ja nimi sai kirja. Ei olnud täna esimene. Täitsa normaalne mikro ja tore ümbris! Teel nägin ja kuulsin põllu peal sookurgi, kohtasin mitut värvi liblikaid ja raudteetammi veeres õitsesid sinililled. Aitäh peitjale !
Kui Kilingi Nõmme puhtaks sai, siis oli Helduril plaan poristele teedele minna. Mina pakkusin rannateel jätkamist välja, sest ilm oli imeline ja kell ka veel liiga palju polnud. Ma olen väga rõõmus, et see rahvale sobis, sest meil jätkus imeline õhtupoolik Edela-Eestis.
STF sai sisse kirjutatud kell 18.12. Aitäh! Võtke kaasa pliiats, mis vetthülgavale paberile jäljed jätab.