Tüüp: Mõistatusaare Maakond / linn: Pärnu linn Raskusaste: peidukoht 2.5, maastik 2.0 Suurus: mikro Aarde asukohainfo nägemiseks logi sisse! |
Kirjeldus:
NB! Ära mine lennujaama territooriumile, koordinaadi saad Certitudest! Pliiats kaasa!
On olnud keeruline, kuid huvitav aeg ja mul on hea meel jagada mõningaid teadmisi teiega, mu kallid geopeituritest sõbrad. Ärge pahandage, et ülesanded kipuvad olema inglise keeles, kuid lennunduse keel on inglise keel ja nii on teil lihtsam leida vastuseid. Eestikeelsed tõlked on päris kummalised teinekord. Niisiis:
It is crucial for pilots to understand units, coordinates and distances. I think, also same for geocachers. This time you have to think, calculate and answer task about nautical miles, degrees and coordinates.
Point A on the Earth surface lies exactly on paralleel of latitude of N 47 degrees 50 minutes 27 seconds. What is coordinates of point exactly 240 nm north from point A?
Write coordinates (in format: Nddmmss) to checker and you will find the cache.
Do not forget write down letter from Certitude and number of question.
You can validate your puzzle solution with certitude.
Vihje: pole
Lingid: pole
Aarde sildid:
Geocaching.com kood: GCA7Q6B
Logiteadete statistika:
74 (89,2%)
9
2
0
0
0
0
Kokku: 85
Tekkis natuke vaba aega Pärnus ja õnneks olid lennurajal veel mõned avastamata aardetäpid, millega tegeleda. Koordinaat näitas ühte vägagi loogilisse punkti aga maastiku raskusaste ei sobinud. Tiirutasime seal siis mitu ringi erinevate objektide vahel kui lõpuks õige juures peatusime. Kui aare leitud, siis muidugi märkasime ka märgist, mis kahjuks meid seekord ei abistanud ;) Aardega kõik ok, tänud!
Täna oli imeline kevadilm jalutamiseks ja varem lahendatud mõistatusaarete leidmiseks. Täname aarde eest!
Tänane AVIATION+ seeria, peaaegu kõik said kodus oma koordinaadid ja siin logi logiraamatusse. Tänud peitjale. 11/12. Kui ka puuduva ära lahendab, on lennurada "tühi"
Tegin ka lõpuks selle seeriaga algust aga hakkas juba hämarduma ja tulem oli ette teada. 5 leitud. Hea istumiskoht oli minu jaoks. Tänud huvitava seeria eest!
Oktoobris saime siin vastu kuppu ja valasime kibedaid pisaraid. Nüüd oli eluke meie vastu lahkem ja peale mõningast otsimist märkas Kaupo õiget asja. Aitäh!
Eelmine kord oli kadunud mis kadunud. Seekord oli olemas ja saime nimed kirja. Jälle üks seeria lõpetatud. Võrreldes eelmiste kordadega oli nii jalutajaid kui autosid tunduvalt rohkem, väga ilusaks on see koht tehtud.
Eelmine kord kui ma siin käisin, tundub, et ma katsusin kõik valed kohad läbi ja õiget mitte. Täna jäi ruttu näppu. Tänan.
Siin jäi minu pikkusest puudu, kuid õnneks oli autos haarats, mis päästis päeva.
Tänan peitmast.
Tegime drive-in ja mina hakkasin kohe selle märgi suunas astuma kuhu mu telefon juhatas, aga Inga väitis resoluutselt, et aare on ju siin! Hea küll siis, tulin tema rõõmuks ja... paganas, oligi siin. Ma ei tea, mul näitab ikkagi teise juurde, aga mina lahendasin ka ammu, tema alles eile. Äkki vahepeal on midagi muudetud? Igatahes läks siin ruttu. Tänan.
Ei meeldi mulle märkide otsas kõõluda no ja neid siin on ju palju ka. Alles õhtul hiljem taipasin checkerist uut vihjet piiluda, mis tegi valiku oluliselt kergemaks, aga tagasi ka tulla ei viitsinud.
No eelmine kord askeldas siin nulli otsas (otseses mõttes) üks kopp ja kaevandas seda, millest pidi tulevikus saama see, mida me täna siin näha saime. Wingmän oli oma kujutlusvõimet toitnud mõne eelneva paanilise logiga ja valmstus igasugusteks nullide mittetäpsusteks ja kahtlasteks pärdikumanöövriteks. Aga tegelikult oli kõik väga lihtne ja loogiline ja ka silmaga tuvastatav - seega laialdasi demonteerimistöid ja pole vaja teostada ning postitantsud võivas ka kusagi mujal toimuda :D:D:D Aitäh peitmast!
Suur must kopp tõrjus meid siin sügisel aardest eemale. Täna tegime vigade paranduse. Aarde null oli täpne ja õige koht kenasti märgistatud. Aitäh!
Peale väikseid kõrvalepõikeid jätkame lennunduses. Poja unistus on kunagi lennukiga lennata. Selle seeria lahendas täielikult tema. Kasutades imelist internetti ja sealseid abivahendeid tulid vastused kiiremini kui ma arvata oskasin. Seega lahenduskäike ma ei ta. Koos kontrollisime tsekkerit ja salvestasime "oma koordinaate". Logimas käisime kõik koos või vaheldumisi. Täname!
Minu salvestatud täpp näitas nii ilusasti vihjele vastavat objekti, et oli lausa kahju sealt mitte aaret leida. Raadiust laiendadest ja ühte GC logi arvesse võttes, õnnestust otsitav tabada. Aitäh!
Lend tundmatusse teemasse ja tasapisi lahenesid ette antud ülesanded. Kohapeal pimedal õhtul lambi valguses me leiud järjest said vormistatud. Tänud peitjale.
Siin oli mu koordinaat suts teisel arvamusel kui aare, aga lõpuks leitud. Aitäh!
No siin võttis navigeerimine erilised tuurid üles. Kimasime ümber koordinaadi nulli ringe teha nagu propelleriga (rahvakeeli karuselliga). Lõpuks jäi silma üks väääääga peen vihje ning siis sai juba nimed ka kirja.
Post oli maast välja tõstetud ja seest tühi. Ei paistnud ka kuskil mujal ja GC lehel mitteleiud ees.
Jäi leidmata, kahtlustame, et ehituse tõttu kadunud.
Jäi leidmata, küllap teetööde käigus kaduma läinud.
Sobivat kohta nagu polnudki, sügav porine kraav ja värske killustikalus vaid. Õnneks oli konteiner kollase sildiga ja lehvitas ühest väga ajutisest kohast vastu. Tee-ehitajad olid väga mõistvad olnud. Aitäh!
Kunagi aprillis lahendasin kõik järjest ära. Alles septembris jõudsime logimiseni. Ainus mis leidmata jäi oligi nr 5. Tegelikult ei saanud otsida. Kuna oli väga suur võimalus saada suure musta kopaga vastu pead, siis mina ei julgenud otsima minna. Ei tahtnud, et see tänaseks viimaseks aardeks jääks. Pakkusin catibergile välja, et kui tahad, siis mine proovi. Ta loobus samuti ennast ohverdamast. Tuleme siia teinekord, kui ekskavaator mõnele teisele objektile on liikunud.
Nullis töötasid kopp ja kallur nii et sõitsin edasi järgmiste aarete poole. Õhtul tulin tagasi aga ei leidnud midagi ei nullist ega lähemate sarnaste asjade juurest.
Siin oli abivahendist noorgeopeitur palju abi. Aitäh peitmast!
Ääretult nauditav seeria. Saime kohe hulka targemaks. Mõned trikikad olid sees aga seda lõbusam, mõistatused lahendatud, kummikud jalga ja minek. Aitäh lennundusmaailma tutvustuse eest. :)
Mõistused sai vaikselt lahendatud kohe kui ilmusid.Nüüd Tsehhist tagasi teel võtsime pärnumaalt ka mõned aarded.Aitäh!
Aarde leidsime alles kolmandast postist. Ajasin auto algsest lähemale, et haaratsit oleks lähem tuua. Päikeseparki siin jagub, aga eks elektrit kulub ka. Aitäh mardile peitmast!
Mõistatuse lahendasin hommikusöögi kõrvale. Kui teisi aardeid oli hea rahulik otsida, siis siin andis tabada hetke, et märkamatuks jääda. Samuti jäi mul vertikaalmõõtmest puudu, ühe teise aarde juurest hankisin abivahendi ja jätsin siia maha, et teised jupatsid saaksid ka kasutada. Aitäh!
Selle pähkli vastus ilmutas end veebiavarustes ise, oska vaid dr. Googlet külastada. Jumal tänatud, et mul kepsupikendus autos olemas, muidu oleks küll hätta jäänud. Aitäh, seerias jäänud veel 8 ja 10 lahendada. Kiiret pole.
Siin oli "postijagamise ringil" natuke ekslemist ja peatus tsipa pikem. Hea, et pikkpoiss kaasas oli ;). Aitäh peitjale!
Seal, kuhu GPS mind juhatas, polnud aardest jälgegi. Igaks juhuks sai kontrollitud ka paarkümmend meetrit eemal asuvat sarnast objekti ja üllatuslikult oli seal ka aare peidus. Aitäh peitjale.
Selle aarde leiu navigeerimisega polnud ka probleeme, paraja pikkusega kaaslane tegi hops ja ulatas meile logiraamatu topsi. Aitäh otsingukaaslastele ja aitäh peitjale!
Tore seeria. Selle aarde mõistatus tundus mulle keerukas, seega oli lihtsam tegeleda logide dešifreerimisega. Aardeleid tuligi esimesest vaadatud kohast. Tänan.
Oli aru saada, millest ajendatuna peitja sellise toreda seeria siia geokolleegidele meisterdas. Eks ta ole, talveõhtud ja -nädalavahetused pikad, midagi peab ju tegema, siis lähedki ja harid ennast ning õpid midagi selgeks. Nüüd saavad ka geopeiturid lennunduse vallas veidi targemaks. Mõistatused olid ilusti üles ehitatud kergemast raskema poole ning lõpp oli juba paras ponnistus, aga tehtud sai. Looduses oli asi muidugi lihtne. Täname peitjat tore seeria eest.
See siin oli üks hea ja lihtne mõistatus. Jah, liiklust ikka jagus. Peitjale tänud!
Mis hommikul lahendatud, see pärastlõunal otsitud. Hommikul mõtlesime, kustkandist ülehomseks Harjumaale jõuda ja otsustasime Pärnu ringi kasuks, siia vupsab aardeid nagu seeni. Õnneks polnud lahendused nii keerulised, kui ma algselt kartsin ja tunni ajaga said kõik tehtud. Kohapeal läks kõik libedalt. Üllatav, kui suur autoliiklus siit ikkagi läbi käib. Aitäh väikese peamurdmise eest!
Lendamine...Kui evolutsioon kodeeris meie geneetikasse kaasasündinud hirmu madudesse ja kõrgusesse, ja minus on need geenid täielikult aktiivsed, siis õnneks lennuhirmu õnneks pole kaasa antud. Õhkutõusul tekkiv surve vastu tooli seljatuge, laskumisel tekkiv kaif õhurõhu muutusest. Horisondil loojuv või tõusev päike lennukiakna taga. allpool asuvad pilved või mäetipud, mida muidu olen harjunud alt ülesse vaatama. Tuledes säravad linnad, Lennuki pööramisel elegantselt ülesse või allapoole sirutuv lennukitiib. Ja need uued maad või siis kodulinn mis peagi ees ootab. Kuivaid neid lennujaamu ja seal passimisi vahepeal poleks
Liikusime lõpust alguse poole. Enamus sai kiirelt leitud. mõnega läks veidi rohkem aega.
Mõistatuste lahendamisega tegelesin kodus päris usinasti, kuna lennundusest just ülemäära palju ei tea, tuli rohkelt googeldada ja ennast asjadega kurssi viia - aga oli täitsa põnev ;) aarde endaga läks kiiresti.
Mõistatus sai jupp aega tagasi lahendatud, täna oli siiakanti assssja ja logisime ka ühtlasi. Aitäh!
Mõni lahendus tuli ruttu, mõnega pidi rohkem vaeva nägema.
Tänud
Küll siin läks ruttu, peaaegu et sõidu pealt sai logi kirja ja edasi.Tänud peitjale aarde eest.
Kõik oli nagu arusaadav, aga rohelist tuld ei saanud. Lasin targematel silmadel üle vaadata. Lõpu juures ootasin mitme auto möödumise ära enne kui logima läksin. Aitäh!
See mõistatus väga pikalt lahendust enda teada ei hoidnud, kiired arvutused ja näitaski kontroll rohelist tuld. Tänud!
Esimese hooga mõistatustele peale vaadates tundus asi lootusetu olevat, mine või lenduriks õppima. Mõned päevad hiljem, kui tekkis piisavalt vaba aega, asusin lahendama. Üksteise järel tulid rohelised tuled ja enne järgi ei jätnud kui viimanegi neist lahendatud sai. Aitäh piisavalt raskete, aga ka samas ka kergete mõistatuste eest!
Numbrid ja arvutamine mulle meeldib. See lahendus tuli lihtsalt. Sama lihtsalt ka aardeleid. Tänud peitjale.
See mõistatus just kõige lihtsamini ei läinud, aga lõpuks sain õigele metoodikale pihta ja edasine oli juba vormistamise küsimus. Tänud aarde eest!
See on üks tore ports mõistatusaardeid.Lennundusteemad on mulle alati meeldinud.Kahjuks ei õnnestunud ühtegi lennukit näha siin lennujaamas ei tõusmas ega maandumas aarete otsimise ajal.Osade aarete juures on juba väikseid märke georadade tekkest :) Aitüma selle seeria eest.
Selle aarde juures oli minul juba käehoidjat vaja, ei saanud mitte aru mida vaja teada oleks , Ehk siis mulle jäi segaseks Google tõlke osa. Tüütasin omaniku, et mis tegema ma pean :)
Aitäh, 5 aaret veel ja boonuseks saab lennupileti Türki, või on tõlkes miskit jälle valesti läinud :D
Tänud aarde eest!
Teema on tuttav ja enamus vastuseid tulid suht puusalt tulistades ära. Väga lahe seeria, aitäh!
Toredad silmaringi laiendamise mõistatused. Sattusin hoogu ja sai päevake lennundusteadmisi nuusitud. Ei saa öelda, et iga vastus kohe klappis, paar tükki tahtsid teistmoodi mõtlemist ja Miki sai siis veidi tõugata. Tore oli seda teemat eemalt torkida. Aarded ise mõnusalt lihtsalt leitavad. Suur tänu peitjale.